'' Pocket Scrapbooking: Handig en snel: scrappen met de PC Tablet (#3; foto's)

01 september 2015

Handig en snel: scrappen met de PC Tablet (#3; foto's)


Deze post maakt deel uit van een serie met uitleg over scrapbooken met de PC Tablet.  Teruglezen kan hier: Deel 1 en deel 2 .

Foto's zijn de ruggengraat van je Project Life- of pocket album. Als de foto's zijn gemaakt of gedownload, geselecteerd, bewerkt en geprint in je album zitten heb je de wedstrijd al half gewonnen.

Voor mijn album gebruik ik een pc tablet met twee micro SD cards:  hierop verzamel, sorteer en bewerk ik de foto's. 

In mijn digitale camera zit standaard het SD kaartje voor de foto's (duh). Maar ook de foto's van Whatsapp mail ik door- of download ik via de Cloud- naar deze SD kaart. Foto’s via vrienden/familie of van internet (schoolsite, Facebook of onze sportverenigingen) kan ik ook downloaden naar het kaartje.  Als ik iets wil scannen of foto's met een Appje wil bewerken kan dat via de Surface. Oftewel, ik heb alles op één plek en kan het gebruiken waar- en op elk moment dat het mij uitkomt. Aan het eind van het jaar doe ik het SD kaartje met foto's in een apart hoesje bij mijn album.  

Het is soms switchen tussen camera en pc tablet, maar dat is niet zo erg. Op het moment dat ik heel erg veel foto's heb gemaakt, probeer ik alvast te schiften welke weg kunnen (vaag of belichting niet goed) en ik probeer niet al te veel foto's te bewaren van één onderwerp.  Op het SD kaartje zijn mappen aangemaakt met als voorbeeld de bestandsnaam WKxx_ddmmjj.xx.  De foto's worden vandaag dus bijvoorbeeld opgeslagen als WK36_020915_00, WK36_020915_01 etc.
         
Zodra ik een moment de tijd heb, selecteer en hernoem ik de foto's die ik gebruiken wil. Ik bewerk ze eventueel in een app of bewerkingsprogramma en daarna print ik de foto's. Dit printen doe ik één keer per week. Als de foto's geprint zijn en op de juiste plaats in de hoesjes zitten kan ik bezig met het vervolg: de journaling cards afronden en embellishments toevoegen. 

Als de week is gedocumenteerd, maak ik een kopie van het foto SD-kaartje op een externe harde schijf. Erg belangrijk: maak altijd eerst een back-up van de SD fotokaart op een externe harde schijf zodat je de originele foto's niet kwijtraakt! 

In mijn volgende blogpost leg ik uit hoe het bewerken van de journaling cards  in z'n werk gaat en laat ik een process video zien van een wekelijkse lay out.


Disclaimer: gebruik s.v.p. een teksten, video's of foto's van deze website om te publiceren op het internet, zonder mij daarover vooraf te informeren. Dankjewel! Please do not publish text, video's, pictures or artwork from this website elsewhere on the internet without letting me know. Thank you!